الأحد، 29 يناير 2012

حقنة مضاد

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


حقنة مضاد
دي حقنة مش زي أي حقنة

أنا عن نفسي معنديش فوبيا الحقن
زمان وانا صغيرة لما كان الدكتور يقولي اكتبلك كبسولة ولا حقنة واقوله حقنة كان يستغرب ومرة دكتور زعقلي لما قلتله حقنة معرفش ليه اخدها على محمل شخصي الظاهر "كان هو اللي هيديهالي يعني!!"

ومن وانا صغيرة عندي من الأدوية الأقراص أو الكبسولات أو أي أدوية بتتاخد بالفم معرفش ليه العقدة دي

ومن هنا ومن موقعي هذا ومن واحدة كييفة حقن أحب أقولكم

كله الا حقنة المضاد
ربنا ما يكتبها على حد

أنا أمي ايدها خفيفة جدا على فكرة بس الدوا مش ممكن

فظيع فظيع فظيع

مؤلم بشكل بشع لدرجة تحس معاها بانتشار الدوا في الجسم

ألم كدا يستمر بتاع عشر دقايق

وأنا اعيييييييييييييط
بس برضه مش هاخد الكبسولات

عاااااااااا سلام بقى عشان اروح أجهز الحقنة

6 آراءكم:

P A S H A on 29 يناير 2012 في 10:05 ص يقول...

يعني أهرب من البوست بتاع الضرس ألاقي بوست حقن ؟
أنت مستقصداني ؟ D:
أولاً : ألف سلامة عليكي ربنا يعفو عنك وإن شاء الله تقومي بالسلامة
ثانياً : بالنسبة لوجع الأسنان اللي ربنا ما يكتبه أبداً على حد ، السبب الرئيسي بالنسبة لي في إهمالي لضروسي ووصولها لحالة مزرية غير كراهيتي لأطباء الأسنان هي خوفي من حقنة البنج .. كله إلا الحقن يا سااااااااااااااتر !
بشعة بجد :(

تحياتي

E73 on 29 يناير 2012 في 10:24 ص يقول...

هم اللي مستقصدني اعمل انا ايه بس؟! :"(

الله يسلمك يا رب آميييييييين شكلي كدا هيبقى فاضلي حقنتين لو محصلش مضاعفات وربنا يستر

انا السبب الأساسي عندي كرهي لدكاترة الأسنان وكراهيتي لحقنة البنج مش فيها هي نفسها بس بعد ما مفعولها يروح بتسببلي صداع فظيع لكن غير كدا انا اصلا بطبيعتي مش بخاف من الحقن أبدًا الحمد لله محدش كان بيخوفني بها وانا صغير الظاهر ^_^

شرفت

reemaas on 29 يناير 2012 في 11:01 ص يقول...

ههههههههههههههه عارفة انا وجعها عامل ازاى دى ماتدوبش يابنتى الا بعد مابتتاخد

ربنا يعفى عنك

E73 on 29 يناير 2012 في 2:23 م يقول...

عااااا مش كدا يا ريمى انا بحس بكدا برضه

بحس انها لسة بتتفاعل >_<

يا رب آمين

amiraali on 29 يناير 2012 في 2:57 م يقول...

الف سلامه عليكي يا قمر....هيه فعلا حقنه المضاد بتاع الم الاسنان بتوجع اوي...بس ان شاء الله تكوني بخير

E73 on 29 يناير 2012 في 3:03 م يقول...

الله يسلمك يا أمورة
ان شاء الله يا مرمر دعواتك