الجمعة، 4 مايو 2012

كما تدين تدان وربنا يستر




هقولك ايه؟!

كل اللي اقدر اقوله... ربنا يهديك بجد مش مظهر ولا كدا وكدا


ويخليك تفوق لنفسك وتحاسبها كويس قوي

وينور طريقك وبصيرتك

رفضي لواقعك ليس كرهًا فيك ولكن لشدة حبي لك

يا رب اهديه لنفسه وعقله يا رب

كنت أتمنى أن تلاحظ بمفردك التباين الواضح في المبادئ والأخلاقيات ولكن يبدو أنك لم ولن تلاحظ هذا التباين بمفردك على الاقل الآن

كنت أتمنى أن ألعب دور ما وأتخيله منذ زمن ولكن من الواضح أنني لو استطعت ضبط نفسي "ألا ألعب عكسه" فسيكون موقفي تجاهكم في قمة السلبية

هي اسباب تؤدي إلى نتائج وليس كل اختياراتنا مبنية على حسن تقدير منا ولكن بعضها ناتج عن غضب الله علينا

وفي النهاية هرفع الراية الشهيرة انا مش مسئولة عنك ولا عن تصرفاتك وبيقولك اللي بياكل على ضرسه بينفع نفسه فأحب أقولك بالهنا والشفا "إلبس اختيارك" ومتطلبش مني اكون ودودة أو اتعامل بطريقة معينة

لأنك صدمتني

ربنا يهديك للخير ويختارلك الخير

2 آراءكم:

reemaas on 5 مايو 2012 في 11:49 م يقول...

هو انا مش فاهمة بس الانسان اللى وصلك للياس منه كده اعتقد المفروض يعيد حساباته

E73 on 6 مايو 2012 في 6:14 م يقول...

أتمنى يا ريمى بجد وحقيقي وجدا كمان أتمناااااااااااا دعواتك