الجمعة، 2 أبريل 2010

أيوة أنا كدة

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شوية قصاقيص من مشاعري الداخلية المتضاربة

*_*_*_*_*
كان يوم جميل قوي وأنا بجد فرحت بيه جدا مليون مبارك يا حلوتي وربنا يتمملكم على خير يا رب ويسعدكم دائما
ماشاءالله ربنا يحميكم حستكم لايقين قوي على بعض الله أكبر
بقالي كتير محستش بفرحتي بفرح من جوايا زي كدة
يمكن عشان الحفلة مكنش فيها بنات كتير واللي موجودين كلهم أعرفهم
D:
كنت مبسوطة بنفسي بصراحة ومحرجة في نفس الوقت
مبسوطة لأني مرضتش أقوم من مكاني كالعادة ودي مسألة مبدأ عندي
كنت محرجة لأن مكنش في أي حد قاعد جنبي لدرجة ان الناس كانت بتبص عليا
بس في النهاية كان كله على بعضه يوم محسوب ليا في مقياس السعادة جزاكم الله خير أن كنتم السبب فيها

_*_*_*_*_
ببقى نفسي أخبط دماغي في الحيط لما برجع بذاكرتي لورا كدة شوية وأفتكر موقف عملته ومكنش لازم أتصرف فيه بالشكل ده
وكعادتي أحيانا في النظر لطرف مغلوط من المشكلة عندما أكون داخل المشكلة ويعمل أحدهم على تسخيني مع أنني أبرد ما أكون بالنسبة لمشاعر البشر فأجدني بالفعل لا أنفعل على الناس ولكن أقوم بتصرفات لو كنت على دراية بالموقف بالكامل لكنت تصرفت بصورة مختلفة كثيرا عنها
وقت أن أتذكر شيء كهذا أجدني أصدر صوت إيييييييييي مكبوت أود لو كان يخرج كصرخة تغيير ما كان
ولكن بالفعل لا يفيد البكاء على اللبن المسكوب

*_*_*_*_*
عندما أتغر بقدرتي بالحكم على الآخرين وأتخيل لهم صورة وتسير معي هذه الصورة لوقت ربما طال أو قصر
وأتفاجأ
وأندهش
إيه دا؟!
هو مش كدة؟ @:
ثم أعود مرة أخرى لأعيد صياغة الحوار ولكن بالمفهوم الصحيح هذه المرة
وأجدني وقتها في قمة الهبل والسخافة والجهل
عادي لحظات غباء

_*_*_*_*_
ماذا عساي أن أفعل عندما تجلدني الذكريات!!
لو كان الأمر بيدي لمزقت تلك السويعات...
كتير برددها العبارة دي
وبرجع أقول لنفسي مانتي لو تتأني شوية في تفكريك هتوصلي أنك تتخلصي من العبارة دي نهائي
بس أرجع وأقول إنه الغباء البشري على رأي عبد الوهاب مطاوع الله يرحمه

_____
*****
وبس خلاص

2 آراءكم:

AhMeD RaDy on 2 أبريل 2010 في 8:11 ص يقول...

طيب

هو انا بصراحة مش عارف اقول ايه ولاايههو التعليق المناسب

بس اجمل شئ انه فى شئ طلع من جواكى حسيتيه فكتبتى

ودا اجمل ما فى الموضوع

يبدو انها ايام البوست الغير مفهومة :d

E73 on 2 أبريل 2010 في 4:25 م يقول...

(:

يمكن