الخميس، 26 يوليو 2012

أنا كدا

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم روحمة الله وبركاته
________________

أنا كدا ومعرفش أكون غير كدا
واللي عايز يقبلني بكلي على بعض وتناقضاتي أهلا وسهلا واللي مش عاجبه برضه أهلا وسهلا

لكن نقدر نقول اني شروة على بعضي

بمعنى
الحاجة اللي تخصني او لها علاقة بيا دي بالنسبالي جزء من كياني وكرامتي ممكن انا مبقاش حباها اه لكن مسمحش لحد يعيب فيها

بمعنى

مدينتي، محافظتي، بلدي، أخويا، أختي، عائلتي، هدومي، اكسسواراتي، استايلي

أي حاجة بمعنى أي حاجة

ودي من الحاجات اللي ممكن تخليني ابعد تدريجيًا عن أشخاص مأسائوليش في حاجة غير بس انهم أساءوا لشيء له علاقة بيا

هو دا مبدئي اللي يحبك يحبك على بعضك بكل حاجة انت بتحبها وان مكنش خلاص يادار ما دخلك شر ومفيش عداوة بس المعاملة هتكون زي باقي الناس

اللي كتير قوي مش فاهمينه ان ممكن انا واخويا نتخانق اه
نتعاتب اه
نتخاصم حتى اه
ممكن تعدي ايام ومحدش فينا يبص في وش التاني اه

لكن قدام الناس احنا اخوات واخوات قوي كمان
وقت ما حد فينا هيحتاج حاجة من التاني هيطلبها

ووقت ما حد يتكلم قدامي عليه انا عندي استعداد اكله

مش معنى اني متضايقة منه ان الدم اتحول لمية

وطول ما هو لصيق بشخصيتي طول ما كرامته من كرامتي
واللي يحاول يفكر يضايقه يبقى بيضايقني

طبعا دا كان تشبيه عشان اقرب الصورة

بمعنى ان نفس الوضع بينطبق على حد يبقى بيكلمني وبينتقد في الناس اللي بيلبسوا زيي مثلا

او ينتقد البلد اللي انا عايشة فيها

من الآخر

كل حاجة حولينا بتبقى مليانة بلاوي زرقا وخضرة وحمرا ومش طايقنها

لكن انا بيني وبين نفسي ابقى بلعنها شيء

وان حد يتدخل ويسبها او يلعنها قدامي دا شيء تاني


من الآخر كذلك

خط أحمر

4 آراءكم:

amiraali on 27 يوليو 2012 في 3:25 ص يقول...

ايه بس مالك...انا من رأيي من رأيك بالظبط...ايلي مش عجبه يخبط راسه ف الحيط

E73 on 27 يوليو 2012 في 4:45 ص يقول...

D:

مفيش يا ميرو بس حبيت انوه مبدئيًا ^_^

مش بيقولك خدوهم بالصوت لا يغلبوكو

Unknown on 31 أغسطس 2012 في 9:47 م يقول...

hhhhhhh danty 3la kda etbareety mnyyy :P :P

E73 on 31 أغسطس 2012 في 9:52 م يقول...

ههههههههههههههههه لا دانا متبرية منكم من زمان متقلقيش مالنقطة دي ههههههههههه