الأربعاء، 8 يونيو 2011

مجنونة

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مجنونة وفضيحة

أقول الموقف من الآخر!!!!!!!!!!!

عملت عملة مهببة

مش معايا موبايل..

بطلت احط أي حاجة لها قيمة في شنطتي.. بشيلها عياقة إلا من الكارنيهات والبطاقة والرخصة << ضروريات لابد منها ويمكن استرجاعها

ركبت المترو مع ماما..

الدنيا زحمة جدًا الصبح..

ماما نزلت من باب الدخول..

ناس كتير بتدخل من كل الأبواب..

نسيت أروح عند باب الخروج قبل ما المترو يقف..

أخدتني القَيامة قوي وقررت أخترق الناس جرييييييييييييييييي لحد ماوصل لباب النزول وانزل من هناك!!!

الصفارة بتصفر..

الناس برضه لسة بتطلع من باب النزول..

عدوني عدوني عدووونييييييييييييي......................

إحم! إحم!! الباب قفل على ايدي!!!

لأ مش زي تخيلكم..

انا جوة والشنطة وايدي برة والباب فاتح على قد الشنطة لأنها هي اللي مهروسة في النص، وتوقعي انه مجرد ما هيخبطها هيفتح تاني وانزل، بس مش دا اللي حصل.. وانا واقفة زي خيبتها.. ومش عارفة اعمل ايه!! وشايفة ماما واقفة على الرصيف بتتلفت حوليها انا منزلتش وراها ليه

جالي واحد كدا جنتل مان "ولا خدت بالي حتى من وشه ولا شكله" لابس تيشيرت أحمر -أو حاجة زي كدا- ملمحتوش أصلا، فتحلي الباب بايده وانا عديت جري.. وراح الباب قافل، وانا ماشية ومدياله خلاص ضهري.. افتكرت اني واجب اشكره؛ قلتله شكرا جدًا وقالي العفو "من غير ما التفتله"

ماما بقى وعاللي عملته فيا...

انتي مجنوناااااااااااااااااااااااااا!!!

يادي الكسوف شكلي كان خيبة قوي بجد اتفضحت.. ماما قالتلي منزلتيش ليه المحطة الجاية ورجعتيلي تاني؟!

انا بأمانة معرفش ليه معملتش كدا!!!

بس بعدها لما قعدت وفكرت برواقة.. عرفت ان برضه رد الفعل السريع بيبقى نتيجة أسباب مترسبة في العقل الباطن، لا يوجد وقت للتفكير فيها

اولاً: مش معايا موبايل، وانا عارفة ان ماما قلوقة جدًا -وخاصة عليا- ومش متوقعة رد فعلها كان هيبقى عامل ازاي لو فضلت راكبة ونزلت المحطة اللي بعدها.. ولو رجعتلها هل هلاقيها ولا هتقرر تركب المترو اللي بعده وتنزلي المحطة اللي بعدها ونلعب بقى حاوريني يا طيطة<< طبعًا لما قلتلها على السبب دا قالتلي ليه قالولك عليا ...!! المنطقي انك لما تتوهي من حد تقفي في مكانك لحد لما يجيلك أكيد كنت هقف مكاني

السبب التاني: أنا أخدت الشنطة ونزلت من باب استكمال المظهر مش أكتر، معرفش أصلا جواها فلوس ولا لأ والمحطة اللي بعدها مكنتش محطة تحويل.. يعني هضطر اقطع تذكرة جديدة وانا مش عارفة الشنطة أصلا جواها ايه غير المحفظة "اللي مبحطش فيها فلوس" لأني مش بركز احط ايه في الشنطة وانا ببدل بين الشنط غير في المحفظة وخاصة لما بكون خارجة مع حد مسئول عني فملوش لازمة أحمل هم حاجة تتسرق مني

طبعًا لما قلت لماما على السبب دا كمان هزئتني؛ اني المفروض بنت ومينفعش امشي من غير فلوس على الأقل 100 جنيه ؛) << أيوة أيوة كلام لكن ساعة الجد!!!!"ودا اللي بابا ياما هزأني عليه كتير رصيد الموبايل والفلوس الاتنين دول مينفعش ابقى بنت وامشي من غيرهم" وادتلي سبعة جنيه فكة
D:
****

حبيت أثبت لنفسي اني صح وهفضل صح في الوقت الغلط

مجنونة بجد

وفضيحة كمان

0 آراءكم: