السبت، 10 نوفمبر 2012

ربنا هيفرجها

ربنا هيفرجها
ربنا كريم

ربنا بيحبني وهيساعدني اني افضل على طريقه المستقيم

لأن بكل بساطة ربنا مخلقنيش علشان يذلني ولا يشوفني بتبهدل

ربنا خلقني علشان أعبده صح وبس دا كل المطلوب مني

الدنيا دي كلها حلم او يمكن كابوس

بكل اللي فيها دول كلهم خيالات مش ناس حقيقيين ولا المشاكل اللي بمر بيها في حياتي حقيقية ولا الآلام اللي بتجيلي حقيقية

كل دا سراب والمفروض أصحى

أصحى على النتيجة اللي هوصلها باختياراتي

يعني الكابوس او الحلم اللي انا فيه انا مش مسيرة فيه بالعكس انا مخيرة تماما وانا اللي ماسكة زمام الأمور

يا رب انا نفسي اقدر اخرج برة الاطار وبرة الصندوق واتصرف من خارج حلمي مش عاوزة اتكعبل في خيوطه وأتوه في أحداثه عاوزة أشوف البعيد مش شرط بعيد قوي بس أقدر أشوف مين اللي قدامي وحوليا مين اللي بيزقني عاوز يوقعني ومين اللي بيديني دفعة علشان استمر في سلام

يا رب مش انت خلقتني وعايزني اعبدك وانا كمان نفسي اكون أمة مطيعة ونفسي مزعلكش مني أبدًا

يا رب مش انت اللي قلت من تقرب اليك شبرًا تقربت اليه ذراع ومن تقرب اليك ذراع تقربت اليه باع ومن اتاك حبو اتيته تجري

يا رب اني احبو اليك وقربي اليك خطوات يا رب التقطني يا رب يا رب التقطني يا رب لا تتركني اهوى في فجوة الدنيا واسقط في غياباتها التقطني ربي ولا تدعني اضيع في الطرقات واضل طريقك المنير

انر بصيرتي يا رب يا من اذا دعيت استجبت اني ادعوك ربي وانا في أمس حاجتي إليك

اللهم اني أسألك باسمك الأعظم الذي سميت به نفسك أو علمته أحد من خلقك أو أنزلته في كتابك أو استأثرت به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن الكريم ربيع قلبي ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي وغمي

2 آراءكم:

زينب علي حبيب on 30 يناير 2013 في 12:07 م يقول...

خلتني ادمع ...

آمين يا رب العالمين

E73 on 30 يناير 2013 في 6:08 م يقول...

:)
ربنا يفرح قلبك يا زوزو ويرزقنا جميعًا هداه