الجمعة، 15 يونيو 2012

مسخرة سياسية



انا فاكرة في انتخابات 2010 لما صممت اني انزل انتخب وصممت وكل اللي اعرفهم اننا ننتخب الاخوان علشان نشوف هيبقى رد فعل النتيجة ايه

وكلمت كتير من صديقاتي وحفذتهم انهم ينزلوا وبالطبع كتير منهم قالي ماحنا عارفين النتيجة ومحدش نزل منهم

وكانت النتيجة اللي كلنا متوقعنها واللي كانت من شرارات الإفاقة

ونفس اللي حصل وقتها بيحصل دلوقتي انا بس عاوزة اسأل نفسي سؤال هو احنا ليه محتاجين نمثل على نفسنا

ليه اروح انتخب اصلا لما ممكن اروح اعمل مظاهرات

ليه همشي معاهم للنهاية جتهم القرف قرفوني في عيشتي

انا حتى وقت قريب جداااااااااا يمكن لحد امبارح بس او النهاردة الصبح كنت مقررة انزل ابطل صوتي

لكن بعد المهزلة دي بجد انا فاض بيا

كنت بقول لو الاخوان مسكوا البلد انا ههج منها واسيبهالهم مخضرة

انا قررت انتخب المرسي مع اني متأكدة ان الانتخابات هتتفبرك وقاعدالهم ومش رايحة في حتة جتهم القرفففففففففففففففففففف

يا رب قويني انا عارفة هيطلع عيني بس بعد كدا مش هتحرج أقول بأعلى صوتي لأ لأ لأ

غش في امتحانات لأ

تزوير في تصحيح الورق لأ

تزوير في دفاتر غياب وحضور لألألأ

يا رب ثبتني يا رب

وحسبي الله ونعم الوكيل

كام مليار .. ولا بلاش مليار يمكن تكون بتزعل.. كام مليون اتصرفت عالانتخابات دي اللي جايين دلوقتي يقولوا غير دستورية

وهو اللي حط قوانين اللعبة مكتشفش عدم دستوريتها الا بعد ما النتيجة طلعت وقبل انتخابات الرئاسة بيومين؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ألا لعنة الله على الظالمين

1 آراءكم:

chris on 19 يونيو 2012 في 7:22 م يقول...

مرحبا! بعد زيارة بلوق الخاص بك، وأنا أدعوكم للانضمام إلينا في "بلوغسبوت الدليل الدولي"
السبب في ذلك هو بسيط جدا، فقط اتبع بلوق، دخول بلدكم، عنوان URL الخاص بك بلوق، وسوف تدمج تلقائيا في القائمة البلد.
نحن محظوظون ليكون على منصة بلوغسبوت أن يتيح الفرصة للتحدث الى العالم للمشاركة معنا في المشاعر المختلفة، والأزياء، واللوحات والأعمال الفنية والصور والقصائد وحتى تكون قادرة على العثور في بلدان أخرى الناس مع مشاعر مماثلة.
وأعتقد أن هذا المجتمع قد تهم أيضا لك.
لها يوم عظيم على أمل أن تتبع بلوق.
بعد موافقتكم على الانضمام إلينا، سوف تتلقى شارة الخاص
التحيات
كريس
لمعرفة، انقر على الرابط أدناه:
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

Hello! After visiting your blog, I invite you to join us in the "International Directory Blogspot"
For this is the very simple, just follow our blog, enter your Country, your blog url, and you will automatically integrate into the Country list.
We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world to share with us the different passions, fashion, paintings, artwork, photos, poems and so be able to find in other countries people with similar passions.
I think this community could also interest you.
We ask that you follow the blog "Directory"
Follow our blog gives you twice as many possibilities of visits to your blog! Thank you for your understanding
Please follow our blog is very appreciate
Have a great day with the hope that you follow our blog "Directory".
After your approval to join us, you will receive your badge
Regards
Chris
I follow your blog, I hope you'll like
To find out, click on the link below:
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/