الأربعاء، 30 نوفمبر 2011

حاجات غريبة

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حاجات ملهاش علاقة ببعضها بس يلا الحساب يجمع

سينما أحلامي..أحب أقولك انتي بقيتي بتعرضي أفلام غريبة قوي مؤخرًا الصراحة<<بس ببقى مستمتعة استمري استمري

في الحضانة..

العيال دول أشقية قوي

محمد حمادة<<هو اسمه كدا.. كان قاعد معايا فيوم بعد ما باقي الأطفال روحوا ولسة محدش جه ياخده
وانا قاعدة قررت أقلع النظارة عشان ألمعها

أول ما قلعتها لقيته بيبصلي كدا "مستاء" وبيقولي "انتي عملتي كدا لييييييييييه؟"

أنا بصراحة استغربت عملت ايه؟

كدااااااااا

كدا ايه يعني قلعت النظارة؟

آااااااااه

ايه هو انا كدا وحشة ولا ايه؟

لأ حلوييييييي بس بيها أحلى

ههههههههههههههه بصراحة هو أول حد يقولي كدا بس خلينا نمشي ورا آراء الأطفال انا أصلا جيباها عشان عارفة انها هتعجب الأطفال بالفريم الأسود التخين بتاعها دا

المهم يوم تاني ونفس ذات المحمد حمادة بس المرادي كان الصبح بدري والأطفال كانوا قليلين وهو دايمًا بيحب ييجي يقعد جنبي طالما لسة مش بشرح وبرضه قلعت النظارة ألمعها لأن الدنيا كانت مطرة وبلتها

المهم لما قلعتها لقيته بيقولي انا كدا مش شايفك البسيها تاني

طبعًا أنا ضحكت هو مين اللي مش شايف مين تقصد انا مش شيفاك؟

لأ انا مبقتش شايفك لما قلعتيها

بس كدا حاضر من عيوني هلبسها تاني ولبستها

الولد دا أصلا مش قادرة أقولكم عليه ولد خطيييييييييير ماشاء الله عليه عسولة خالص كيوتي كيوتي كدا هو كلابيظو خالص وبيتتك عالحروف وهو بيتكلم وبياخد نفس ما بين كل كلمة والتانية ورغم شقاوته الزايدة إلا انه شطور وماشاء الله عليه بيلقط النطق بتاع الانجليزي بسرعة وبينطقه صح

نيجي بقى للأطفال اللي بقوا دلوقتي في أولى ابتدائي وكنت انا بدرسلهم السنة اللي فاتت وكل يوم يمروا عليا في الفسحة ويسلموا عليا

ولا البنات بتوع الحضانة دلوقتي وكل شوية ألاقي واحدة جيبالي معاها بسكوت الأول حاولت ماخدش منهم الحاجة بس كل ما كنت بحاول اقنعهم ان هم اللي ياكلوا حاجتهم كنت بلاقيهم زعلوا كتير وفيوم بنوتة كانت هتعيط لما مرضتش آخد منها البسكوتة ومن يومها مبقتش أحب أكسر بخاطر حد

بس بصراحة المسألة زادت عن حدها يا جماعة بقوا بيجيبولي يستفندي كمان انا حاسة ان باقي العاملين بالحضانة فكرني بستغل العيال وبستولى على حاجتهم ههههههههههههه

اعترف اني ساعات ببقى متوحشة وألاقيني بشخط في الأطفال جامد لما يعملوا حركات غباء غبية يعني بس برجع بعدها على طول أركز وارجع لعقلي واعرف انهم مجرد أطفال واني في يوم من الأيام كنت بتصرف زيهم ومين عالم يمكن اكون كنت اغبى منهم كمان وبرجع اعتذر وأصالح وأدادي

2 آراءكم:

موناليزا on 30 نوفمبر 2011 في 10:25 م يقول...

ممتع العمل مع الأطفال
أفتقد الجو ده جدا :)

E73 on 30 نوفمبر 2011 في 10:46 م يقول...

فعلا يا مونا ممتع جدًا

ربنا يكرمك بالعمل معهم