السبت، 26 نوفمبر 2011
كنت قاعدة قدام الجهاز بالليل بدور على أغنية لنجاة الصغيرة كانت صديقتي أيام الكلية مولِعة بها جدًا اسمها "عيون القلب"
أنا مكنتش بحب نجاة أصلاً بس هي دايمًا كانت بتشعر في صوتها وأغانيها
المهم قلت أدور عليها واسمعها ولقيت ماما جت وقفت جنبي وقالتلي طيب افتحي كدا كام اغنية وكان من ضمنها بتاعت ساكن قصادي وقالتلي انها حلوة قوي
المهم بقى بجد الكلمات كقصة خرافية واللحن اللي ماشي مع تطور الأحداث وصوت نجاة اللي تحسه واحدة قاعدة بتهمهم مع نفسها بجد جميلة قوي
وقعدت انا وماما نسمع طول الليل ونعيد ونزيد وأنا قاعدة طق في دماغي سؤال فبقول لماما تخيلي كدا فرح وواحدة من المعازيم قامت تهدي الاغنية دي للعروسين وبعدها قام واحد يهدي أغنية وائل جسار "اعذريني يوم زفافك"
ماما بصتلي كدا وضحكت هيهيهييي في فرح واحد!!!!!!! نفس الفرح!!!!!!!!! ههههههههههه لأ يبقى يستحسن يخلوا المأذون قاعد لآخر الفرح احتمال العروسين يغريروا رأيهم في الجوازة دي
قلتلها ولا الاتنين بتوع الإهداءات يظبطوا مع بعض ونخلص
*************
ساااااااااااااااااااكن قصاااااااااااااادي وبحبه..بحبه
وأتمنى أقابله..فكرت أصارحه
لكن أبدًا أبدًا مقدرش أقوله أقوله
وفضلت أستنى أستنى الأيام
فمعاد ما يسهر ومعاد ما يرجع
وفكل خطوة أرسم أحلام
تكبر في قلبي والقلب يطمع
وفضلت أستنى أستنى الأيام
فمعاد ما يسهر ومعاد ما يرجع
وفكل خطوة أرسم أحلام
تكبر في قلبي والقلب يطمع
وفضلت أستنى أستنى الأيام
فمعاد ما يسهر ومعاد ما يرجع
وفكل خطوة أرسم أحلام
تكبر في قلبي والقلب يطمع
وأقول مصيره هيحس بيا لو يوم صادفني وسلم عليا
هيلاقي صورته ساكنة فعينيا ويحس بها فرعشة إيديا
وأقول مصيره هيحس بيا لو يوم صادفني وسلم عليا
هيلاقي صورته ساكنة فعينيا ويحس بها فرعشة إيديا
وأقول مصيره هيحس بيا لو يوم صادفني وسلم عليا
هيلاقي صورته ساكنة فعينيا ويحس بها فرعشة إيديا
كنت حاسة إن حبه كل مادى كان بيكبر كان بيكبر
أبقى عايزة لو يكونلي قلب غير قلبي الصغير
كنت حاسة إن حبه كل مادى كان بيكبر كان بيكبر
أبقى عايزة لو يكونلي قلب غير قلبي الصغير
فضلت أماني..مع الليالي
تقرب حبيبي اللي ساكن قصادي حبيبي
اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن قصاااااااااادي وبحبه
*_*_*_*_*_*
"اللحن في الحتة دي تحفة الترقب مع صوت الفرح"
وفيوم صحيت على صوت فرح بصيت من الشباك
زينة وتهاني وناس كتير دايرين هنا وهناك
وفيوم صحيت على صوت فرح بصيت من الشباك
زينة وتهاني وناس كتير دايرين هنا وهناك
وفيوم صحيت على صوت فرح بصيت من الشباك
زينة وتهاني وناس كتير دايرين هنا وهناك
شاورولي بإيديهم وقالولي عقبالك
شاورولي بإيديهم وقالولي عقبالك
هللت مالفرحة هللت مالفرحة هللت مالفرحة مالفرحة
هللت مالفرحة هللت مالفرحة هللت مالفرحة مالفرحة
هللت مالفرحة هللت مالفرحة هللت مالفرحة وسألت
قالوا جارك..جارك حبيبي حبيبي
اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن قصاااااااااادي وبحبه
*_*_*_*_*_*
"على اللحن وخيبة الأمل"
رحت الفرح بالليل ورسمت فعنيا الفرحة
ساعة ماكان بيشيل بإيديه وبعنيه الطرحة
رحت الفرح بالليل ورسمت فعنيا الفرحة
ساعة ماكان بيشيل بإيديه وبعنيه الطرحة
شربت شرباتهم وأنا قاعدة بصالهم
لحد ما قاموا ومشيت ومشيت أوصلهم
شربت شرباتهم وأنا قاعدة بصالهم
لحد ما قاموا ومشيت ومشيت أوصلهم
حتى الأمل مبقاش من حقي أفكر فيه
بعد الليلة دي خلاص بقى غيري أولى به
حتى الأمل مبقاش من حقي أفكر فيه
بعد الليلة دي خلاص بقى غيري أولى به
بقى غيري أولى به
وتهت وسط الزحام ماحد حاسس بي
عايزة أجري أجري أجري وأرجع أتوه والناس يقولوا حاسبي
ناس في طريق النور ما بين فرح وشموع
ناس في طريق النور ما بين فرح وشموع
وأنا في طريق مهجور ومنوراه الدموع
وأنا في طريق مهجور ومنوراه الدموع
ولقتني فايتة من جنب بابه لا هو داري بقلبي ولا باللي نابه
ولقتني فايتة من جنب بابه لا هو داري بقلبي ولا باللي نابه
ويا ويلي يا ويلي من طول غيابه ويا ويل أيامي من جرح عذابه
ولقتني فايتة من جنب بابه لا هو داري بقلبي ولا باللي نابه
ويا ويلي يا ويلي من طول غيابه ويا ويل أيامي من جرح عذابه
عذاب الجرح اللي فاتهلي وسابه ساكن في قلبي
وساااااااااااااكن قصااااااااااااادي وبحبه..بحبه
حبيبي ساكن حبيبي ساكن قصاااااااااااادييييييييي وبحبه
************
تحفة
أنا مكنتش بحب نجاة أصلاً بس هي دايمًا كانت بتشعر في صوتها وأغانيها
المهم قلت أدور عليها واسمعها ولقيت ماما جت وقفت جنبي وقالتلي طيب افتحي كدا كام اغنية وكان من ضمنها بتاعت ساكن قصادي وقالتلي انها حلوة قوي
المهم بقى بجد الكلمات كقصة خرافية واللحن اللي ماشي مع تطور الأحداث وصوت نجاة اللي تحسه واحدة قاعدة بتهمهم مع نفسها بجد جميلة قوي
وقعدت انا وماما نسمع طول الليل ونعيد ونزيد وأنا قاعدة طق في دماغي سؤال فبقول لماما تخيلي كدا فرح وواحدة من المعازيم قامت تهدي الاغنية دي للعروسين وبعدها قام واحد يهدي أغنية وائل جسار "اعذريني يوم زفافك"
ماما بصتلي كدا وضحكت هيهيهييي في فرح واحد!!!!!!! نفس الفرح!!!!!!!!! ههههههههههه لأ يبقى يستحسن يخلوا المأذون قاعد لآخر الفرح احتمال العروسين يغريروا رأيهم في الجوازة دي
قلتلها ولا الاتنين بتوع الإهداءات يظبطوا مع بعض ونخلص
*************
ساااااااااااااااااااكن قصاااااااااااااادي وبحبه..بحبه
وأتمنى أقابله..فكرت أصارحه
لكن أبدًا أبدًا مقدرش أقوله أقوله
وفضلت أستنى أستنى الأيام
فمعاد ما يسهر ومعاد ما يرجع
وفكل خطوة أرسم أحلام
تكبر في قلبي والقلب يطمع
وفضلت أستنى أستنى الأيام
فمعاد ما يسهر ومعاد ما يرجع
وفكل خطوة أرسم أحلام
تكبر في قلبي والقلب يطمع
وفضلت أستنى أستنى الأيام
فمعاد ما يسهر ومعاد ما يرجع
وفكل خطوة أرسم أحلام
تكبر في قلبي والقلب يطمع
وأقول مصيره هيحس بيا لو يوم صادفني وسلم عليا
هيلاقي صورته ساكنة فعينيا ويحس بها فرعشة إيديا
وأقول مصيره هيحس بيا لو يوم صادفني وسلم عليا
هيلاقي صورته ساكنة فعينيا ويحس بها فرعشة إيديا
وأقول مصيره هيحس بيا لو يوم صادفني وسلم عليا
هيلاقي صورته ساكنة فعينيا ويحس بها فرعشة إيديا
كنت حاسة إن حبه كل مادى كان بيكبر كان بيكبر
أبقى عايزة لو يكونلي قلب غير قلبي الصغير
كنت حاسة إن حبه كل مادى كان بيكبر كان بيكبر
أبقى عايزة لو يكونلي قلب غير قلبي الصغير
فضلت أماني..مع الليالي
تقرب حبيبي اللي ساكن قصادي حبيبي
اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن قصاااااااااادي وبحبه
*_*_*_*_*_*
"اللحن في الحتة دي تحفة الترقب مع صوت الفرح"
وفيوم صحيت على صوت فرح بصيت من الشباك
زينة وتهاني وناس كتير دايرين هنا وهناك
وفيوم صحيت على صوت فرح بصيت من الشباك
زينة وتهاني وناس كتير دايرين هنا وهناك
وفيوم صحيت على صوت فرح بصيت من الشباك
زينة وتهاني وناس كتير دايرين هنا وهناك
شاورولي بإيديهم وقالولي عقبالك
شاورولي بإيديهم وقالولي عقبالك
هللت مالفرحة هللت مالفرحة هللت مالفرحة مالفرحة
هللت مالفرحة هللت مالفرحة هللت مالفرحة مالفرحة
هللت مالفرحة هللت مالفرحة هللت مالفرحة وسألت
قالوا جارك..جارك حبيبي حبيبي
اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن اللي ساكن قصاااااااااادي وبحبه
*_*_*_*_*_*
"على اللحن وخيبة الأمل"
رحت الفرح بالليل ورسمت فعنيا الفرحة
ساعة ماكان بيشيل بإيديه وبعنيه الطرحة
رحت الفرح بالليل ورسمت فعنيا الفرحة
ساعة ماكان بيشيل بإيديه وبعنيه الطرحة
شربت شرباتهم وأنا قاعدة بصالهم
لحد ما قاموا ومشيت ومشيت أوصلهم
شربت شرباتهم وأنا قاعدة بصالهم
لحد ما قاموا ومشيت ومشيت أوصلهم
حتى الأمل مبقاش من حقي أفكر فيه
بعد الليلة دي خلاص بقى غيري أولى به
حتى الأمل مبقاش من حقي أفكر فيه
بعد الليلة دي خلاص بقى غيري أولى به
بقى غيري أولى به
وتهت وسط الزحام ماحد حاسس بي
عايزة أجري أجري أجري وأرجع أتوه والناس يقولوا حاسبي
ناس في طريق النور ما بين فرح وشموع
ناس في طريق النور ما بين فرح وشموع
وأنا في طريق مهجور ومنوراه الدموع
وأنا في طريق مهجور ومنوراه الدموع
ولقتني فايتة من جنب بابه لا هو داري بقلبي ولا باللي نابه
ولقتني فايتة من جنب بابه لا هو داري بقلبي ولا باللي نابه
ويا ويلي يا ويلي من طول غيابه ويا ويل أيامي من جرح عذابه
ولقتني فايتة من جنب بابه لا هو داري بقلبي ولا باللي نابه
ويا ويلي يا ويلي من طول غيابه ويا ويل أيامي من جرح عذابه
عذاب الجرح اللي فاتهلي وسابه ساكن في قلبي
وساااااااااااااكن قصااااااااااااادي وبحبه..بحبه
حبيبي ساكن حبيبي ساكن قصاااااااااااادييييييييي وبحبه
************
تحفة
الاشتراك في:
تعليقات الرسالة (Atom)
0 آراءكم:
إرسال تعليق